Böcker. /Books.

BildJag borde naturligtvis sätta in ett självporträtt på bloggen så ni får se hur jag ser ut. Men ni får nöja er med en akvarell av Flitiga Lisa som har hängt med sedan jag målade den för…. som det känns evigheter sedan. /Of course I could put in a self portrait on the blog of myself so you can see how I look. Hopefully you’ll be content with a watercolor so long of the flower Busy Lizzie (so called in swedish) which has been around since I painted it …. it feels like ages ago.

Jag har grunnat på hur jag ska lösa det med alla mina böcker. /I’ve pondered on how I can solve it with all my books.

BildSå för att ta sig tid för att lösa det ”lilla” problemet, kan jag lägga mig på sofflocket och fundera ut en bra strategi./So for to take me the time to solve the” small” problem, I put myself on my sofa lid and figure out good strategy.

Älskar böcker. De där som det går att bläddra i med handkraft. Inget fel med elektroniska böcker, men de har verkligen inte samma mysfaktor som en obruten, oläst, väldoftande av papper och trycksvärta./I love books. Those that you can flip through by hand. Nothing wrong with electronic books, but they really don’t have the same coziness as an unopened, unread, scented of paper and ink.

Jag målar upp en inre bild av hur jag vill ha det, sakta men säkert glider mina tankar över till bilder jag vill måla eller göra./I paint a mental picture of how I want it, slowly but surely slipping my mind over the images I want to paint or do.

Just nu för tillfället är min färgskala dov i tanken, samtidigt som jag kikar runt på julbilder och fröjdas över allt rött./Right now at the moment are my colors dull in thoughts, while I’m peeking around the Christmas pictures and rejoice in all red.

BildEn bild kan bli rena rama poesin för ögat. Om jag ska ta mig för att måla eller teckna av äppelträdet istället för att fundera över var böckerna ska hamna någonstans? Då börjar jag med det som inte finns. Tomrummet./An image can be sheer poetry for the eyes. If I am to take me to paint or draw the apple tree instead of thinking about where the books will end up somewhere? Then I start with what is not there. The void.

Kommentera

